29.4.07

Alpro soya meest sociale bedrijf van 2007

Het West-Vlaamse bedrijf Alpro soya is vandaag verkozen tot winnaar van de Vlerick Angels Acknowledgement 2007. Dit initiatief van de masterstudenten aan Vlerick Leuven Gent Management School bekroont een bedrijf dat een voorbeeldfunctie vervult op het vlak van Corporate Social Responsability. Vorig jaar ging Colruyt met de prijs aan de haal. Het thema van dit jaar was innovatie in Corporate Social Responsability, wat staat voor sociaal verantwoord ondernemen waarbij de aandacht gaat naar het welzijn van zowel de werknemers, de omgeving, de consumenten, het milieu als de aandeelhouders van het bedrijf. Onder leiding van Prof. Dr. CĂ©line werden door het Vlerick Angels team zeven genomineerden gekozen: Delhaize, Ecover, Janssens, Altech, Alpro soya, Proximus en Ello Mobile. Een jury bestaande uit vertegenwoordigers van studenten, academici en CSR organisaties koos Alpro soya als uiteindelijke winnaar.Alpro soya is Europees marktleider in de productie van 100% plantaardige sojaproducten en vervult al meer dan 25 jaar een pioniersrol op het vlak van duurzaam ondernemen. De drie P's - Planet, People en Profit - zijn de sleutelwoorden van de visie en het duurzaam ondernemen-beleid van het bedrijf. De manier waarop de sojaproducent radicaal innoveerde door een CSR-aanpak door te voeren in zijn hele supply chain, was voor de jury de doorslaggevende factor. "We zijn zeer vereerd om deze onderscheiding van de Vlerick studenten te ontvangen en streven ernaar om ook in de toekomst een voorbeeld te zijn voor andere bedrijven," zegt Bernard Deryckere, Managing Director van Alpro soya. Tijdens het benefiet event 'The Vlerick Angels Family Day', werd de prijs in de vorm van een schilderij uitgereikt aan Alpro soya. De totale opbrengst van deze benefiet wordt geschonken aan een schoolproject in Tanzania. Voor meer informatie zie http://www.stichtingangels.be

Guido Van Peeterssen.