20.6.07

Rondreizen in Second Life met Brussels Airlines

Dankzij Brussels Airlines kunnen internauten uit de hele wereld voortaan de beste eilanden selecteren en bezoeken in Second Life, het befaamde virtuele universum waar meer dan een miljoen gebruikers uit alle uithoeken van de planeet elkaar ontmoeten. Voortaan staan er in Second Life nieuwe interactieve kiosken op een twintigtal door Brussels Airlines uitgekozen eilanden. Met die kiosken kan u op uw favoriete eiland stemmen.

Op de website http://www.b-places.com/ staat het klassement, in real time, van de plaatsen die de meeste stemmen krijgen. Een rechtstreekse link voert u meteen naar de bestemming in Second Life zelf. U kan zelf uw persoonlijke favorieten voorstellen zoals plekjes die u per toeval ontdekt hebt tijdens uw omzwervingen. Het streven van b.places is voor alle inwoners van Second Life een heuse gids te worden van de “places to be“. Bij deze interactieve kiosken kan u ook een gratis HUD (Heads-Up Display) krijgen. Dit speciale venster komt bovenop de traditionele interface van Second Life, en bevat snelkoppelingen naar de populaire eilanden op b.places. Met de HUD van Brussels Airlines kan u ook vlugger in Second Life vliegen.

“Snelheid en efficiency bij onze dienstverlening zijn twee essentiële waarden van Brussels Airlines, legt Audrey Benoit, Head of e-Business, uit. Onze klanten moeten gemakkelijk de snelste weg kunnen vinden naar de bestemming van hun keuze. Vandaag passen wij ditzelfde engagement toe in Second Life, waar wij de gebruikers begeleiden naar de beste plekjes die er in deze virtuele wereld te bezoeken vallen. B.places positioneert zich als een echte reisdienst, net zoals Brussels Airlines in de echte wereld. Voor ons is dit een fantastische kans om, dankzij het kosmopoliete karakter van Second Life, nieuwe klanten van buiten de Belgische grenzen aan te trekken. Onze ambitie is dus internationaal.“

“Wij zien hoe virtuele werelden zoals Second Life of World of Warcraft aan belang winnen, legt Grégory Heeren uit, Account Manager bij het agentschap Emakina dat deze campagne bedacht, in samenwerking met bluepill Group. De grote merken mogen deze communities, die met hun miljoenen aanhangers heuse parallelle werelden vormen, niet langer negeren. Met dit project willen wij niet louter inspelen op een modetrend, zoals andere adverteerders doen, maar een echte meerwaarde brengen voor de inwoners van Second Life.“

Second Life werd in 2003 opgericht door Linden Lab; het is een 3D universum waar u een “tweede leven“ kan leiden, door uw virtuele alter ego te creëren (een “avatar“). Het originele van Second Life is wel dat dit universum grotendeels gemaakt is door de inwoners zelf, die er elke dag conferenties organiseren, concerten, politieke debatten en tentoonstellingen. Second Life heeft een eigen munt, de Linden Dollar, die volledig omgewisseld kan worden in echte Amerikaanse dollars. De micro-economie van Second Life bevat vele verkopers die hun brood verdienen door virtuele goederen en diensten aan te bieden aan de andere inwoners van Second Life. Het volume van de transacties beloopt elke maand een 5 miljoen Linden Dollars. Al meer dan 6 miljoen avatars werden er in Second Life aangemaakt.

Guido Van Peeterssen

Vurige Tongen