19.2.07

Gouverneur Denys heeft eigen website

Gouverneur André Denys heeft nu ook zijn eigen internetsite. Via www.gouverneurdenys.be kom je alles te weten over de bevoegdheden van de gouverneur, Zijn medewerkers en hoe hem te contacteren. Zo heeft de gouverneur elke maand een ontmoetingsdag. Een gouverneur is ook een aanspreekpunt als een burger, ambtenaar of lokaal mandataris een klacht heeft over de beslissing van een lokaal bestuur.

Daarom is er op de site ook een contactformulier te vinden is waar de burger met opmerkingen of klachten terecht kan. Gouverneur Denys: “Burgers zullen altijd een antwoord krijgen. Een forum hebben wij niet geïnstalleerd. Indien ik mijn eigen standpunt verdedig, dan val ik uit mijn rol als gouverneur.''
De gouverneur wil Oost-Vlaanderen op de kaart zetten en promoot het “Oost-Vlaams gevoel”. Op zijn site leest u alles over zijn “Ronde van Oost-Vlaanderen” en het bestuur van de provincie. Onderwerpen zoals veiligheid, mobiliteit, economie, milieubeheer, welzijn, sport en cultuur zijn het uithangbord van de provincie. Er is zelfs een rubriek “Rode Loper” met beelden van koninklijke of prinselijke bezoeken. Ook eedafleggingen, ontvangsten en herdenkingen staan hier vermeld.

De site is opgemaakt in de huisstijl van de provincie Oost-Vlaanderen en opgesmukt met een biografie en een aantal filmpjes. Gouverneur Denys: “Als parlementslid had ik ook een website en die werd druk bezocht. Ik heb van in het begin gezegd dat ik als gouverneur van en voor het volk vlot aanspreek wilde zijn en deze website maakt daar deel van uit.''
Link: www.gouverneurdenys.be
Guido Van Peeterssen